Alla inlägg under februari 2009

Av Ellinor Ström - 13 februari 2009 10:57

Ja, det blev rn liten Lillebror precis som Alice ville... Är fortfarande på BB så jag tänkte bara bjuda på en bild, så kommer det mera sen:-)

Av Ellinor Ström - 10 februari 2009 17:19

Det är så passande... Att man får det just nu, när det är dags vilken sekund som helst.... När jag fick Alice var det maginfluensa jag åkte på dagarna innan, suck... Och sen är man aldrig sjuk i vanliga fall...

Vad gör man om det kommer igång nu??? Med feber och förkylning har man ju inte mycket ork:-( Får gärna vänta ett par dagar till som det känns just nu....

Idag har jag sovit hela tiden som Alice var på dagis, mellan 9-14... Knappt jag orkade masa mig upp ur sängen och hämta henne sen... Men jag samlade kraft och kom både dit och hem, fast var helt slut när jag kom hem...

Sen har man ju världens snällaste unge som accepterar att man vill vila, så hon går och lullar lite för sig själv och tittar på tv, såååå skönt.

Nu kommer snart mannen i huset hem och tar över, vad skönt det ska bli...

Blir en slökväll framför tv, bygglov och såld på hus.... Och sen säkert en film i sängen i vanlig ordning, så somnar man gott...

Krya på mig!

Av Ellinor Ström - 9 februari 2009 09:19

Jaha, ännu en ny vecka och inget har hänt... Suck... Nu är Tobe på jobbet igen och man blir lite mer stressad om det skulle hända något, hade varit skönt om det satt fart när han är hemma liksom... Men men, det kommer när det kommer.... Men nu börjar det bli SEGT! Orkade knappt gå bort med Alice till dagis idag, men har åkt på förkylning nu oxå, så det gör väl sitt... Sluppit feber än så länge iaf, fast det kändes igår som om det skulle komma....

Helgen har varit lugn.. I lördags var jag och Alice på Familjegympan.. Men jag orkade inte springa runt med henne, så jag fick fria till systern min, det gick ju bra det oxå... På kvällen blev det lite melodifestival här hemma, men det var väl ingen  direkt höjdare, men vi var tillsammans iaf... Vi hade lite ost och fruktbricka till och Alice bara ÄLSKADE det... Hon är som sina föräldrar, gillar sitta och plocka med lite av varje:-)

Igår var vi ute och körde en runda, sen kom syrran förbi och även svärmor... Sen blev det en lugn kväll framför bingolotto, men utan vinst som vanligt:-( Att jag liksom aldrig ger mig....

Nu har jag lämnat Lillan på dagis och ska passa på att vila.. Ska se om min mor kan tänka sig komma senare och hjälpa mig med dammsugning, behövs, och jag blir så irriterad när jag inte orkar böja mig och göra det ordentligt....

Hoppas ni har det bra och snälla håll tummarna för bebis snart!

Av Ellinor Ström - 5 februari 2009 12:38

Ja, stabilt läge idag oxå, skönt!!! Fick en ny tid nästa fredag för koll, men hoppas verkligen det hänt något tills dess...  Men lycklig är jag iaf för att få vara hemma och hoppas varje sekund att det ska sätta fart av sig själv:-) Var nästan bergsäker på att få åka bort och bli igångsatt idag, men ICKE:-)

Sambon ligger nerbäddad idag oxå, men mår bättre.. men man är ju alltid matt dagen efter när man haft feber och så... Jag blir rastlös här hemma bara, när han bara sover och sover... Låg på soffan inatt, vill inte vara för nära om det skulle smitta:-)

Ska snart hämta Lillan på dagis och sen lägga i en maskin tvätt så vi kan byta sängkläder ikväll, så vågar jag kanske sova i sängen:-) Jag e nojjig, jag vet... Men vill inte vara sjuk när jag ska föda barn, det funkar liksom inte:-)

Nu ska jag skölja ut inpackningen jag har i håret, sen ska vi se om kvalitén på håret är okej för att lägga några slingor:-)

Ha det BÄST!

Av Ellinor Ström - 4 februari 2009 20:50

Lite nervös inför barnmorske-besök imorgon... Blir man bortskickad denna gången????? Och igångsatt????? Kanske hade varit bäst ändå, slippa all oro... Suck, är så trött på detta... Egentligen vill jag ju att allt bara ska gå igång av sig själv denna gången, så man kanske hinner med lite mer....

Lillan sover så gott och sambon har legat nerbäddad hela dagen med förkylning och feber... HAr vi tid med det nu??? NEJ!!!  Behöver jag säga att jag vill att allt ska vara över nu?

Ska göra mig en kopp varm choklad nu och krypa upp i soffan i min ensamhet, sen får man väl ta en dusch och sen inta sängläge.....


HÅLL TUMMAR!!!!!

Av Ellinor Ström - 3 februari 2009 10:35

När jag någon dag, förhoppningsvis snart, ska gifta mig kan nog detta vara ett alternativ.... Mycket fin låt!

http://www.youtube.com/watch?v=M6IGN7GYpRA&feature=related

Av Ellinor Ström - 2 februari 2009 12:30

Herregud vad helgerna går snabbt... Nu är det måndag igen och ny vecka... Och februari har det hunnit bli oxå, så nu kan verkligen pyret titta ut när som:-) Nu har vi kommit en bit från Alice födelsedag och tom en ny månad...

Idag tog jag mig ner till öppen förskola med Alice en stund... Hon är lite rinnig i näsan, men vilken unge är inte det nu... Hon sov lite dåligt inatt, så jag ringde dagis i morse och sa att hon fick vara hemma idag...

Både Lillan och jag blev trötta efter öppen förskola, så nu har hon somnat och jag funderar på at göra detsamma... Behöver ju vila oxå så....

Helgen var rätt lugn annars, bara umgänge med familjen, härligt... Tog en sväng till EKO med mamma i fredags och i lördags blev dt en LITEN sväng på stan... Annars har vi varit hemma och fixat... Fått all tvätt tvättad osv, härligt....

Har köpt en madrass till vaggan oxå nu, så nu står den färdig till bebisen oxå...

Nu ska jag inta sängläge en stund och hoppas på att förlossning går igång snart;:-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards