Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Ellinor Ström - 6 juli 2008 17:00

Ja, nu är vi precis hemkomna från kalas, det var Alice morbror som fyllde år och det bjöds på goda kakor och tårta:-) Trist bara att det är så dåligt väder, jag trodde verkligen sommaren var lite på gång nu igen, men ICKE... Vi fick väl helt enkelt vår sommar när det var fint i maj, precis som förra året.... SUCK... Jag vill ha sommar NU!

Ikväll blir det bara till att slappa, vi är rätt bra på det i den här lilla familjen:-) Man kan ju hoppas att det kanske är nån bra film på tv ikväll, annars finns det nog nåt annat att somna till:-)

Trodde faktiskt inte på mig själv när jag skrev förut att jag kanske tom skulle slänga in en liten blogg till redan ikväll, men där hade jag fel... Det har ju inte hänt så mycket sedan sist, men lite onödig skit kan man alltid ratta ner......

Imorgon är det dags för jobb, men det blir min enda dag denna veckan, skulle egentligen börjat min semester, men det blev lite andra planer... Så imorgon blir det mormor för Alice, dagis har ju stängt nu.... Men resten av veckan ska jag och lilla älsklingen vara hemma och mysa.....


Vi hörs snart!!!!

Av Ellinor Ström - 6 juli 2008 06:42

Jaha, då har man iaf kommit igång, får väl se hur detta ska gå, tänkte iaf prova på att blogga... Läser ofta andras bloggar och är verkligen imponerad av hur duktiga folk är;-)

Kanske ska göra en liten presentation av vår lilla familj..... Pappa i familjen är alltså Tobbe, världens underbaraste pappa (enligt mig), jobbar på Canon i Kristianstad, fattar inte riktigt med vad, men är iaf sån där datanörd ni vet:-) Sen är det lilla Alice, vår underbara dotter, som är 1 ½ exakt idag faktiskt.... Blivit så stor den tjejen.. Alice går på dagis sedan i april och trivs kanonbra med det! Och sen är det då jag, Ellinor, som jobbar som Frissa inne i Karlshamn, hyr stol på en salong där och trivs bra med det... Är fortfarande hemma mycket med Alice men jobbar ca 2-3 dagar i veckan...

Bellman får vi inte glömma, vår vovve, eller som Alice säger vovov, hon ger sig inte, vill inte lära sig att säga Bellman;-)  Han är iaf en blandning mellan Golden och Tollare, helt underbar liten prick....

Vi bor då i Mörrum, i lägenhet i jakt på hus... Nu har vi bott nästan 1 år i en liten tvåa, har gett upp hus ett tag och flyttar istället till en fyra nu 1 aug, ska bli så skönt... Att bo med barn och hund i en tvåa har inte varit någon höjdare....

Ja, detta var mitt första inlägg, vi får väl helt enkelt se när det kommer mera:-) Det gäller väl att komma igång lite antar jag, så rullar det väl på sen...


Ha en bra söndag, vem vet, jag kanske återkommer redan ikväll...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards