Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Ellinor Ström - 9 januari 2009 18:07

Barnmorskan gick bra idag, trots att blodtrycket höjts något - igen... Suck, är så trött på det... Men hon sa att det såg stabilt ut iaf och att jag inte behöver komma på kontroll på nästan 2 veckor, skönt... Ska iofs snart på ultraljud igen för att se så att bebis växer som den ska.. Men det känns ganska tryggt iag, är ju i v 35, så skulle bebis behöva komma ut så är det ingen fara, den är ju näst intill färdigbakad:-)

Efter barnmorskan åkte vi in till stan och åt lunch, sååå gott.. Sen köpte jag ett till pussel, har fått dille på pussla nu, har det som lite avslappningsterapi:-) Så ikväll blir det att börja på det, samtidigt som jag sneglar lite på let´s dance....

Nu ska jag fixa rostat bröd och varm choklad:-)

Av Ellinor Ström - 9 januari 2009 09:16

...och min favoritdag, iaf när det är vanlig jobbevecka.. Men nu har ju Tobbe varit ledig så länge att varje dag har varit favoritdag:-) Nu känns det mest som om det börjar närma sig verklighet och jobb igen... Men det blir nog inte många veckor förrän bebisen kommer och vi ska vara hemma och njuta tillsammans ett par veckor igen:-)

Idag är det besök hos barnmorska - igen... Är där och springer och kollar detta blodtryck hela tiden, är så trött på det... Vill att allt ska vara över och att vi har en frisk liten krabat hos oss... Vi får väl se hur det ser ut hos barnmorskan idag.. Ska få en tid oxå för tillväxtultraljud, hoppas allt ser ut som det ska!!

Idag händer nog inte så mycket annars, lite handling på vägen bara.. Har blivit lite småförälskad i citygross nu, jag har mina perioder.. Något gott ska det bli ikväll iaf, fredagen till ära:-)

Får se om jag ratar ner något senare, jag vågar inte lova nåt längre:-)

Trevlig fredag på er iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards