Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Ellinor Ström - 4 oktober 2008 16:27

Det blev att jag dukade upp en jättefrukost med allt vad dett innebär, i morse:-) Tobbe blev jätteglad när han kom upp, det var ju lite meningen oxå:-)

Vi åkte in till stan vid 10, lämnade faktiskt upp Alice till Tobbes mormor och morfar så vi fick lite egentid att bara gå på stan och mysa... Letade inte efter något speciellt så det blev inget speciellt köpt heller... Några tröjor till Alice, sen fick vi ett ryck och köpte en vagga till bebisen... Ville haft en vagga redan till Alice, men blev aldrig så då, men nu slog vi till... Sen blev det lite leksaker till Alice, man märker hon börjar uppskatta när man kommer hem med saker:-)

Hon tittade lite på vaggan när vi kom hem och undrade vad man skulle ha denna till.... Nu tjatar hon om och berätta för alla att bebisen ska sova i den:-)

Sen blev det som sagt middag hemma hos Tobbes mormor och morfar, helt underbart... Blev proppmätta både Tobbe, Jag och Alice så det blir nog bara lite pannkakor här snart... Vi kom hem först vid kl 14, så det blev lite sen middags-sovning för Alice.. Vi slocknade oxå och vaknade alla vid 16, skönt..... Fast jag blir lite slö hela dan när jag somnar mitt på dagen så...

Blir myskväll med familjen ikväll, älskar det.... Eftersom man träffas så lite i veckorna så är det guld värt att vara tillsammans på helgerna... Tur att man känner så iaf, då har man ju det bra... Igår hade vi ju kompisar oxå, jättemysigt, och då ännu mysigare att bara få vara tillsammans ikväll....

Nu ska jag börja steka pannkakor till mina älsklingar....


Av Ellinor Ström - 4 oktober 2008 06:27

Idag ringde väckarklockan (Alice) kl 5.30 Jag som hoppades få sova lite idag när det är lördag, men icke.. Jag önskar mig verkligen en sovmorgon, men å andra sidan vil jag ha Alice hemma.. Så vad kan man räkna med.. Man blir ju rätt glad när man får ett leende och en kram när man kommer in i hennes rum på morgonen... Så man får väl ta det, kommer kanske massa sovmorgon när barnen blir större, om si sådär 10-12 år:-) Herregud....Haha!

Nu sitter vi i soffan och tittar på barnprogram, jag börjar bli hungrig, men kan ju inte redan väcka Tobbe för frukost:-) Får nog vänta en stund till..

Vad händer idag då???? Vad ska alla ni andra göra???? VAd hittar ni på om helgerna???? Här blir det oftast lugnt, även denna helgen... Men jag gillar det faktiskt... Igår hade vi ju främmat, åt pizza och kollade idol... Faktiskt var det rätt som åkte ut igår tycker jag... Men de är rätt slätstrukna över lag, ingen som jag gillar sådär, men det är kul att titta iaf!

Lugnt idag som sagt.. En sväng på stan och sen middag hos Tobbes mormor och morfar, ÄLSKAR husmanskost... Gamla människor kan verkligen göra mat, och de gör det av kärlek, inte stressa ihop nåt som en annan gör...

Nu ska vi kika på Teletubbies, Alice favorit, dock inte min:-) Men allt för lillan!

Trevlig lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards