Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Ledig tisdag och lillan förkyld:-(

Av Ellinor Ström - 20 januari 2009 11:19

Det gör att vi bara är hemma och slappar idag, hon är lite förkyld lilla Alice, men man börjar bli van av alla dessa förkylningar... Den ene tar över den andre, särskilt denna tiden på året... Värst är när de ska sova... Men, men, det kunde varit MYCKET värre...

Nu fick vi en mysdag hemma iaf, och jag är ju ändå Ledig idag...

Igår jobbade jag för första gången sen mitten av december, det kändes ska jag säga... Trött som en gnu när jag kom hem, hann iaf sova en timme innan Alice skulle hämtas på dagis...

Idag är vi bara hemma och slöar som sagt, det är rätt skönt faktiskt... Bara gå i pyjamasen och fixa lite... Nu ska man bara bli av med magen oxå så blir det ännu mysigare, slipper man vara så klumpig:-) Och sen har man ju bebisen här då ju:-)

Imorgon eftermiddag jobbar jag några timmar, men sen är jag ledig resten av veckan... På torsdag tänkte jag gå till öppen förskolan om Alice bara är bra, rätt kul att komma dit ibland....

Igår satt jag och gjorde beställning på H&M, kunde beställt hur mycket som helst.. Blev iaf en del, till hela familjen....

Gjorde en chansning oxå, köpte ett par byxor och en tröja till pojk i stl 62:-) Skulle det mot förmodan vara en flicka finns det säkert nån som man kan ge bort dem till, vet en del som ska ha bebis inom kort:-) Men jag var bara tvungen, kul:-)

Igår började jag oxå fundera över den där BB-väskan... Plockade fram lite små SMÅ bebiskläder, blev helt salig.. Tänk att man ska ha en sån liten snart, känns helt sjukt... Pockade iaf fram lite som sagt, men måste hitta lite mer, åtminstone den lilla lilla overallen så pyret har något att ha på sig när vi ska åka hem... Och sen ska det ju packas ner lite till mig själv oxå... Känns som om man liksom inte bry sig så mycket denna gången, det löser sig liksom:-)

Nu ska jag se om Lillan skulle vilja sova lite middag så ska jag försöka få lite gjort här hemma, och kanske tom vila en stund själv oxå:-)

 
 
Ingen bild

Marina

20 januari 2009 18:37

Tråkigt när de är sjuka! Hoppas hon snart är frisk och attdu slipper bli sjuk nu!
Va mysigt att plocka fram de små kläderna igen! De är ju såå gulliga!
Jag vill oxå beställa kläder från HM finns så mycket gulligt till barn! Men svårt att veta vilken storlek hon har till sommaren...
Ha det bra!
Kram

 
tilla

tilla

20 januari 2009 21:37

åhh öppnaförskolan va mysigt!! fika och prata smarta burkar e de jag gillar bäst;-) hoppas hon blir kryare så ni kan gå ditt o mysa lite;-) ha de bra kram kram

http://lillatilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Ström - 22 mars 2010 08:07

Ja, idag är det dags för kontroll.. Över 3 månader sedan sist.. Visst känns det spännande, men samtidigt lite nervöst för hur det ska se ut... Så är det alltid innan vi ska dit.. Ska det vara dags för operation snart???? Egetligen vill man ju det, fö...

Av Ellinor Ström - 13 mars 2010 09:23

lördag är det idag och jag ska snart bege mig till stan för att handla födelsedagspresent till Svärfar, som ska ha kalas i eftermiddag... Ungarna ska få leka av sig lite med sina kusiner, det gillar de:-) Ikväll är det melodifestivalen, spännande, ...

Av Ellinor Ström - 11 mars 2010 08:37

Torsdag idag ja.. Veckorna går ju sååå snabbt... Jobbar i eftermiddag, sen är det helg för oss!!! Skönt så skönt... Varit och lämnat Lillan på dagis nu, hon älskar det verkligen, så härligt att se... Så nu får man vila öronen en stund, får se om ja...

Av Ellinor Ström - 10 mars 2010 13:49

Jaha, nu sitter man här igen... Jag tänker ofta att jag ska sätta mig och skriva, men det kommer inte längre än till tankar, rätt vanligt hos mig faktiskt:-) Jaha, vad ska man säga om året som gått???? Det har liksom rullat på.. Första 6 månaderna ...

Av Ellinor Ström - 8 mars 2010 06:50

Jaha, då var det dags att försöka ge sig på detta igen... Ca 1 år sedan sist, herregud vad tiden går... Ett år sedan vi var i "helvetet".. Ja, för ett år sedan låg vi nere i Lund och hade ingen aning vad som skulle hända.... Men hem kom vi till slu...

Ovido - Quiz & Flashcards