Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Inlagd....

Av Ellinor Ström - 26 januari 2009 09:30

Ja, efter besök hos barnmorskan i fredags som innehöll högt blodtryck och mer protein än vanligt i urinen så blev jag bortskickad till Karlskrona... Och jag som inte hade fixat klart BB-väskan... Fick hem och packa lite och hittade då ingen overall till pyret utan fick ta med en fleecefilt... Fan vad man e förberedd som andra-föderska.... Svärmor kom iaf och tog Alice, sen bar det iväg...

De gjorde ctg-kurva och tog blodtryck och massa blodprover när jag kom fram, och de ville att jag skulle stanna... SUCK tänkte jag, samma visa denna gången som sist.... Blir väl igångsatt nu med då...

Men de ville vänta och både blodtrycket och proteinen gick ner under dagen och natten, så läkaren bestämde sig för att jag fick åka hem på lördagsförmiddagen, SKÖNT... Saknade ju Alice som en tok, trots att hon hade det såååå bra med farmor...

NU är man hema och VILAR, och då menar jag vila... Soff- och ängläge mest hela tiden... Allt för att vara hemma så länge som möjligt, och för att pyret ska få stanna i magen så länge som det behövs...

Imorgon ska jag iaf på koll igen och även ultraljud, hoppas bara allt ser bra ut. Jag önskar mig en normal förlossning där allt går igågn för att det är redo för det... Och jag längtar efter den lilla/lille nu...

Alice är på dagis nu, så jag ska vila:-) Sen i eftermiddag när Tobbe kommer hem så ska det packas en riktig väska, som även innehåller en overall tll bebisen, och även strumpor....

Hoppas ni har haft en trevli helg!!!!!!!!!!!!! Min var splittrad.....

 
 
Tina

Tina

26 januari 2009 10:18

Låter som en jobbig helg. Hoppas att lillen/lillan stannar ett litet tag till så allt går bra och att det blir så normalt som möjligt! Hälsa Alice från mig, och Tobbe med så klart! Saknar er mycket!! Kram Kram

http://tinaboos.blogspot.com

 
ClaraBella

ClaraBella

26 januari 2009 10:32

Hej!
Usch stackars dig som blev inlagd!! Förstår att du saknade Alice, vet inte hur jag ska klara mig på bb utan Tuva sen. Vad skönt att du fick åka hem igen. Det är ju skönt att de har koll ändå, hoppas det går bra på ultraljudet och att bebisen stannar ett tag till i magen. Vi får ses sen när bebisen kommit och allt är lugnt! Vila nu och hälsa familjen!!
Kram

http://clarabella.bloggsida.se

 
Ingen bild

ida

26 januari 2009 17:32

usch och fy vad jobbigt!!! Det var min bävan under grav. med Maja men slapp ju som tur väl det!! Hoppas att du slipper bli igångsatt!!
STOR kram

 
Kristina

Kristina

26 januari 2009 18:44

Oj så det kan gå. Hoppas allt ser bra ut när du ska på koll igen så du får vara hemma lite längre och att det får sätta igång av sig själv. Ja jag fattar inte hur man ska kunna vara på sjukhuset sen för jag kommer sakna ihjäl mig efter moa även om man har den nya. Kram

http://krisse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marina

26 januari 2009 20:45

oj då tur de kollade upp dig! Och skönt att du fick åka hem men kan tro det är svårt att vila! =)
Sköt om dig!
Kram

 
tilla

tilla

27 januari 2009 12:33

lilla vännen hoppas allt e bra med er och att allt går som de ska! tänkte en fika på fredag men de får kanske vänta då. tänker på dig iaf! massa kramar och ta hand om dig!

http://mylifeasiknowit.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Ström - 22 mars 2010 08:07

Ja, idag är det dags för kontroll.. Över 3 månader sedan sist.. Visst känns det spännande, men samtidigt lite nervöst för hur det ska se ut... Så är det alltid innan vi ska dit.. Ska det vara dags för operation snart???? Egetligen vill man ju det, fö...

Av Ellinor Ström - 13 mars 2010 09:23

lördag är det idag och jag ska snart bege mig till stan för att handla födelsedagspresent till Svärfar, som ska ha kalas i eftermiddag... Ungarna ska få leka av sig lite med sina kusiner, det gillar de:-) Ikväll är det melodifestivalen, spännande, ...

Av Ellinor Ström - 11 mars 2010 08:37

Torsdag idag ja.. Veckorna går ju sååå snabbt... Jobbar i eftermiddag, sen är det helg för oss!!! Skönt så skönt... Varit och lämnat Lillan på dagis nu, hon älskar det verkligen, så härligt att se... Så nu får man vila öronen en stund, får se om ja...

Av Ellinor Ström - 10 mars 2010 13:49

Jaha, nu sitter man här igen... Jag tänker ofta att jag ska sätta mig och skriva, men det kommer inte längre än till tankar, rätt vanligt hos mig faktiskt:-) Jaha, vad ska man säga om året som gått???? Det har liksom rullat på.. Första 6 månaderna ...

Av Ellinor Ström - 8 mars 2010 06:50

Jaha, då var det dags att försöka ge sig på detta igen... Ca 1 år sedan sist, herregud vad tiden går... Ett år sedan vi var i "helvetet".. Ja, för ett år sedan låg vi nere i Lund och hade ingen aning vad som skulle hända.... Men hem kom vi till slu...

Ovido - Quiz & Flashcards